szabadság, vagy mi

Közélet, filozófia, politika. Rendszer-, rendszerváltáskritika, demokráciakritika, globalizációkritika, civilizációkritika. Önkritika. A változás választása 2006-ban. Ez a nagy színház az orrunk előtt, Lakitelektől a Kossuth térig, a felvilágosodástól a felmelegedésig. Bocs a szójátékokért.

Friss topikok

2006 rap

2007.07.19. 07:50 preeda

A tavasz hívó szavára benépesültek a teraszok,
de az útbontások meg a globális klíma az egész szezonnak bebaszott.
Már nem érzem az arcomon a régi szelet,
a történelem elszaladt a fejünk felett.
Az ember hagyományt ápolna,
de üresen kong a kápolna.
Vonulhatnak eleget a a krisnás szekerek,
a büszke melegek, a parádézó tehenek,
minden hétvégén lehet Westel triatlon
de te nem mondhatod egyszer se, hogy vesszen Trianon!
Mert ugyan, kit érdekel a Délvidék,
mikor megjöttek Floridából Davidék?
Inkább multikulti legyél, meg multivitamin fan,
romokban az ország, node itt a multi, vita min van?

Az a baj, a Cora, a Tesco meg az Auchan
túlságosan messze vannak nekem gyalogosan.
Nem megyek autóval mert drága a benzin,
hiába a nyocvanfajta mélyhatású enzim.
Hiába állok ellen, védekezek, vonakodok,
ellepik az agyamat a vonalkódok.
Hogy lehet gazdaságos a pezsgő meg a virsli
A szemfényvesztést szolgálja az egész vursli.
Nem elég a bóvli, mit szinte ajándékul adék?
Jön mellé nyolcvan tonna germán hulladék.

Elegem van, meg szar itt! Áh, sok!
Dübörögnek a megszorítások!
Egyre kevésbé tudom fizetni a rezsim,
elvesz tőlem minden pénzt a telhetetlen rezsim.
Korán reggel bombát dobnak Gázára
este meg emelkedik a gáz ára.
Persze kéne egy balatoni villa nyárra
de pimaszul felment a villany ára,
Sajnos arra sincsen pénzem,
hogy a fürdőszobám kicsempézzem.

  Nem figyeltem, nem vettem észre,
  megcsináltak mindent készre,
  semmibe sincsen beleszólásom,
  várom szépen a szétszórásom.
  Te miért vagy jól, én meg miért üvöltök?
  Te miért élvezed, én meg mért könyörgök?
  Préda legyek, ennyi a tisztem,
  míg bedarál engem szépen a szisztem.

Hiszem, hogy létezik kauzalitás,
de hogy az ok vagy az okozat volt előbb az vitás,
most meditálhat buzgón az összes jógi,
az őszödi böszmeség bűne az erkölcsi, vagy jogi.
Már minálunk szemben két eszmei ág áll,
mindegyik csak marakodik, eszementen ágál,
a parlamentben röpködnek az erős -izmusok,
az utcán meg tombol az erős izmú sok
csuklyás, sisakos és nem tréfálnak,
gumilövedékkel eltrafálnak.
A háta, a combja, a térde kell?
Én a fejét célzom, kit érdekel?
Ott épp kilőtte egy ÁVÓs szemét
a demokráciát féltő tüntető szemét.
A nyugdíjas bácsi nyomorék testű lett,
sajnos megbotlott benne az egész testület.
Erre ne fuss – súgják a szirénhangok,
főleg, ha hallod a szirénahangot!

A sarkon könnygáz szagú a kávéház,
bent a rendőrség viperával ÁVHáz.
Nincsen többé ember se Úristen,
Lovasrohamoznak a turistán!

Gumitölténnyel van a bőr tömve,
már ezért is betömnek a börtönbe.
Mindenhol véres testek hevernek, ne mozdulj, ha vernek,
ne szólítsd a yardot semmiképp havernek!
Megrúgnak, ha rajtad van egy kendő
s ha a fejed véded, az már büntetendő.
Vagy tucatnyian megfognak és elvisznek,
ennyi rajongója nem volt Elvisnek.
Az igazságügy szak-államtitkára
meg kiváncsi a szakállam titkára,
és tökmindegy milyen jogcímen
kell nekik a lakcímem.
Nekem az nem kell, vendég vagyok és itten
vádemelés nélkül rohadhatok a sitten.
A tárgyalás egy három perces per-verzió,
hatvan éve divat ez a perverzió.

Szoríts a kormánynak ő téged szorít
Nem hallasz majd senkitől egy árva sorryt.
Sajnos nem lesz igaza a jó vátesznek,
hogy majd mindent jóvátesznek,
de a nap végén az klassz, mikor összecsuklasz
mert még mindig nem te vagy az uralkodó class.

  Nem figyeltem, nem vettem észre,
  megcsináltak mindent készre,
  semmibe sincsen beleszólásom,
  várom szépen a szétszórásom.
  Te miért vagy jól, én meg miért üvöltök?
  Te miért élvezed, én meg mért könyörgök?
  Préda legyek, ennyi a tisztem,
  míg bedarál engem szépen a szisztem.

Szólj hozzá!

Címkék: vers 2006 rap saját(os) történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadsag.blog.hu/api/trackback/id/tr19120867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása